07 februar, 2013

BABY, THERE'S A SHARK IN THE WATER

Da har jeg kommet meg til Gansbaai som blir kalt haihovedstaden. Her bor jeg i et hus med fire andre frivillige. Det vi gjør om dagene foreløpig, er å gjøre klar båten til når turister skal dykke i bur med hai, være med på båten og sørge for at alle har det bra, og når vi kommer til land igjen ordner vi alt som trengs for at den kan dra ut igjen en annen gang. Vi får også være med på forelesninger som bli holdt av marin biologer eller andre som jobber med havet. Selvfølgelig får vi også dykke i bur, men vannet er så kaldt, så jeg har bare gjort det en gang. Da var vi i buret lenge og jeg hadde bare sett en haifinne som svømte fort av gårde. Vi begynte å gi opp håpet om at vi kom til å få se noe den dagen, men så plutselig dukker DEN haien opp. Den svømte helt rett foran vi som var i buret. Jeg kunne se hvithaien i hvitøyet. Det var helt fantastisk! Den svømte mange ganger forbi, og en av gangene åpnet den kjeften slik at jeg kunne se alle de hvite tennene. En gang svømte den også så tett opp i buret at den dunket nesen sin i det. Det var helt SINNSYKT ! Men nå skal vi dra og se på pingviner ! 








Jeg har fått en caps, og også to fine t-skjorter. Når vi drar ut på båten har vi også med oss disse fine orange jakkene som dere ser. Føler meg super deilig i disse, ingen tvil om det...



Vida G.

2 kommentarer: