07 februar, 2013

HARD KNOCK LIFE

Jeg og noen andre frivillige gikk hjem etter å ha jobbet på båten. Plutselig tar hun som går ved siden av meg et hardt tak i armen min. Vi gikk ved veien, og sikkerhet i trafikken er ikke i hovedfokus her. Jeg snudde meg derfor for å se om jeg kanskje kom til å bli påkjørt, skjønte jo ingenting når hun tok meg så hardt i armen. Hun tok da et enda hardere tak i armen min og drar meg bakover. Jeg forstår ingenting og ser spørrende på henne. Hun har et sjokkert uttrykk i ansiktet, og jeg forstår bare mindre og mindre. Det var ingen biler i nærheten så vi kom ikke til å bli påkjørt eller noe. Hun ser mitt forvirrede uttrykk og sier rolig: slange og peker ved veikanten. Jeg forstår først ikke hva hun mener, men så ser jeg slangen og setter i det hylet. Jeg hopper bakover og de andre skjønner ikke hva jeg hyler for. De hadde heller ikke sett den. En av de andre hadde til og med bare gått rett forbi. Alle stopper og studerer den. En av oss tror det er den giftige sorten som er farlig. Vi har blitt fortalt at det er slanger her som man må se opp for, spesielt hvis man går snarveier. Vi går litt nærmere, men når den begynner og trekke seg sammen liksom for å angripe trekker vi oss unna. Til slutt smyger den seg inn i buskene. Når vi kommer til huset, og viser bilder til de andre sier de at dette er en utrolig giftig og farlig slange som angriper utrolig raskt! Herregud, nær døden opplevelse der gitt...


Den ser ikke så skummel ut, men den er det. Ikke la dere lure...


Vida G.

4 kommentarer:

  1. Oh my... Glad du overlevde! Og please ikke dø!!!

    PS: Utrolig spennende med hvithaiene!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skal være forsiktig, jeg lover å komme tilbake til Norge like hel ! :-D

      Slett
  2. Du må være forsiktig Vida!! Slanger er skumle! ;/ Men skal helt klart innrømme at det er spennende å lese om slike opplevelser også ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg vet, men det er så spennende ! Men skal være veldig forsiktig og ikke gå noen snarveier der disse ligger på lur ;-)

      Slett