25 mai, 2013

JAISALMER // INDIA

Her i India gjør jeg så mye hele tiden. Det er så vanskelig og fortelle alt som skjer. Men det er helt fantastisk. Landet er så vakkert. Nå er jeg i en by som heter Jaisalmer og det må være den fineste byen jeg har sett så langt. Den kalles "The golden city" fordi alle bygningene er av en type stein som gjør at når solen skinner på den så skinner den som gull. Bygningene har fantastiske utskjæringer og folk bor og lever i disse små skattene. Men på samme tid så er det veldig skittent og det flyter med søppel. Det er masse folk, støv og lyd. Folk bruker hornet utrolig aktivt når de kjører kjøretøyene sine. Ser ikke ut til at de orker og bruke side speil, så da tuter de istedenfor, for å signalisere at de er der de er. 
Men jeg får gjort så mye som bare er helt utrolig. I går for eksempel, da vi spiste middag, tok guiden oss med til en restaurant som var på toppen av en bygning. Bygningen i seg selv var en diamant, og på taket der oppe fikk vi utsikt til byen og månen skinte ned på oss fra himmelen. Nå skal jeg være enig med alle kynikerne der ute og si at dette blir vel fryktelig til klisje, men alle kan vel, selv om man kanskje må granske seg selv riktig så dypt og grundig, være enig om at det er... hva skal jeg si... meget utrolig!

Here in India I do a lot all the time. It's so much that is happening. And India is so beautiful. Now I'm in a city called Jaisalmer. Iit's called The golden city because all the buildings is bulit with this yellow stone and when the sun shines on it, it looks like gold. But there is a lot of people and nois all the time! So India is very interesting.


VikingVida

1 kommentar:

  1. :) dette ser helt fantastisk...... :) Linnea

    SvarSlett