14 september, 2013

CAMBODIA

Jeg krysset grensen uten å ha kontanter til visum. Derfor måtte jeg låne penger av fyren som hadde ansvar for bussen. Uten å vite det selv, mistet jeg også lommeboken min, men heldigvis fant en fyr den og jeg fikk den tilbake. For å betale tilbake fyren for pengene jeg brukte til visum, stoppet hele bussen opp ved en bensinstajson i ingensteder. Jeg fikk beskjed om å sette meg bak på en motorsykkel som tok meg til minibank. Da jeg kom tilbake stod bussen fortsatt der og ventet på meg.

Hele bussturen til Kambodsja tok hele 36 timer.




                                                    
På bussen til Siem Reap møtte jeg to fantastiske gutter fra Tyskland som jeg reiste med helt til jeg dessverre måtte forlate dem da jeg skulle dra til India.



Jeg så alle templene i Angkor, der den mest kjente er Angkor Wat. I to dager dro jeg og tyskerne på oppdagelsesferd i alle de bortgjemte templene med noen super kule hatter vi kjøpte oss.






















































Vi dro til Phnom Phen som er hvovedstaden i Kambodsja.

Jeg så The killingsfield der mange fra Kambodsja ble drept under borgerkrigen som var i landet.






Jeg smakte gresshoppe.





Omtrent hver dag ble jeg vekt ved at de helte vann på meg, og fra tid til annen var jeg også blå over hele meg etter at de hadde tegnet på meg med en vannfast blå tusj.






Jeg prøvde å skyte med AK-47. I knappe to sekunder fikk jeg fyrt av flere skudd på rappen.. Jeg har aldri vært så glad før.






Jeg tok den verst sovebussen jeg noen gang har tatt. Eksosen kom inn i bussen slik at man kunne lukte den hele tiden, det var bekmørkt og ingen muligheter for å skru på lyset, setene var skitne og hele turen var en humpete affære.



VikingVida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar