14 september, 2013

INDIA

India i seg selv kan jeg ikke beskrive. Det er så fylt med kontraster der søppel flyter rundt de vakreste bygningene man kan finne. Det er masse mennesker, lyder, lukter og trafikken er jo et kaos.








Jeg fikk et lite kunstverk malt på fingernegl min.



Jeg fikk henna tatovering.



Det var kjempe mange som kom bort og ville ta bilde. En gang ble det faktisk kø, og midt i det hele begynte de å krangle om hvem som skulle få ta bilde først. Helt ville tilstander.





Jeg var på kamelsafari hvor vi sov under stjernene.







Jeg var på museum i New Delhi. Billetten kostet 300 rupis, men siden jeg var med en fyr som var så utrolig flink til å pute fikk vi det begge to for studentpris selv uten studentbevis. Da kostet den 1 rupi.

Jeg så verdens vakreste bygning, Taj Mahal, og det vakre området rundt.



















Jeg badet i Ganges. Det er den helligste elven for hinduer, men også den mest forurenset elven i verden. Her flyter det med søppel, mennesker blir kremert langs elvebredden før de putter asken i elven, folk bader, vasker seg, tisser og bæsjer her. Så selv om alle frarådet meg det på det sterkeste, spesielt å dyppe hele hodet under vann, måtte jeg jo prøve det hinduene sier skal rense sjelen.







Jeg spiste masse indisk mat, og lærte meg å spise det inderne kaller ikke eller litt sterk mat.


En fyr spådde meg ved å se i håndflaten min.

Jeg var med på indisk matlagingskurs.



Jeg så en Bollywood film. Der satt det folk i absolutt alle aldre, og de klappet og ropte i begeistring ting jeg ikke forstod under filmen. Selve filmen varte i omtrent to og en halv time, det var til og med en pause midt i, og jeg forstod jo absolutt ingenting av hva de sa. Men det var en super opplevelse.


Jeg tok tog der de stabler tre senger oppå hverandre, og om morgenen tok folk lite hensyn til at du sov. De spilte lokal musikk fra mobilen sin og på et tidspunkt hadde seks til syv menn en heftig diskusjon rett utenfor min seng.



Sikkerhet er oppskrytt i India, og jeg hang ut av et tog som raste av gårde i full fart.




Jeg besøkte et tempel som var fylt med rotter. Her gir folkene rottene mat og melk, og så spiser folkene av maten og drikker melken etter at rottene har tatt sin del.






Jeg så utallige fort som jeg gikk på oppdagelsesferd i. De har nemlig smale ganger som går over alt. Så også uhorvelig mange templer og vakre bygninger.








































I Dehli fikk jeg se den mest folksomme undergrunnen jeg har sett. Du måtte nesten kjempe deg fram for å komme inn i vognen.

Jeg fikk kjenne hvor varm asfalten kan bli når det er 45 grader. Bra noen kunne bære meg.



Jeg var med på blomster- og religiøsseremoni i Varanasi.





Jeg prøvde sykkeltaxi.




Vi gikk til en fjelltopp før solen stod opp, så soloppgangen og matet de ville apene der oppe.






Jeg var med på ridetur med indiske hester.




Jeg tok taubane.





Jeg så mini Taj Mahal.



VikingVida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar