18 juni, 2013

PERU

Flyselskapet mistet bagasjen min.

Jeg gikk Inkatrailen med bare håndbagasjen.

Jeg fikk se byen Cusco, og ble overrassket av at folkene faktisk gikk kledd slik de gjorde og at det ikke var for turistene sin del.








Jeg så hvordan de laget garn og fikk klappe lama eller alpakka, hvem vet...





Før vi begynte på Inkatrail fikk vi se Inkabygninger og fikk oppleve at disse bygningene er en naturlig del av landet.




  

Jeg fikk se høye fjell og dype daler, og vi gikk på tynne steinveier som snirklet seg rundt fjellene. Et skritt til siden og du var langt ned i dypet. Nå og da kom vi til fantastiske utkikkspunkt som gjorde at jeg måpte av beundring. Med jevne mellomrom kom vi også til Inkabygninger.




Vi hadde bærere som hadde en 20 kilos sekk på ryggen, og likevel så sprang de forbi meg som gikk med en sekk på omtrent 3 kilo. Gjorde meg kjempe glad.



Her har jeg nådd toppen.



Jeg var så trøtt og sliten da vi hadde nådd det høyeste punktet på turen, som var 4215 meter over havet, at jeg sovnet.
Bilde tatt av Luke













Bilde tatt av Marcus


Jeg så Machu Pichu.










Jeg fikk tilbake bagasjen min rett før jeg skulle dra til Fiji.


På flyplassen i Lima ble jeg nektet adgang på flyet jeg skulle ta til Los Angeles av en tragedie av et kvinnemenneske. Jeg har aldri vært så sint og lei meg på samme tid. Det var så unødvendig. Ut av hennes munn kom de mest idiotiske og patetiske ordene jeg noen gang har hørt. Hvis jeg ville være med på flyet, måtte jeg kjøpe en flybillett til Colombia. Så da endte det jo opp med at jeg kjøpte en flybillett fra Los Angeles til Colombia. Hva faen? Taper.


VikingVida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar