16 juni, 2013

ZIMBABWE DEL 1

Jeg var med og hjalp til på skoler for barn som hang litt etter i skolepensumet.




Jeg hjalp til på en skole for barn som hadde en funksjonshemning.



Jeg laget mat til barna som lever på gaten, og fikk se hvor de holdt til.



Jeg hjalp til i barnehager der det er så mange barn at man nesten ikke kan tro det. Men de er de søteste som løper opp til deg, klamrer seg fast og klemmer deg.









Jeg var med på en falleferdig klinikk og fikk se to fødsler. På den første vi så, pustet ikke ungen da den kom ut, og vi stod da på rommet der det hele forgikk og ba for barnet som ikke hadde sett noe av verden enda. Heldigvis gikk det bra.




Jeg var med på en filmkveld for barna på gaten. Vi spiste pizza, popcorn og så Løvenes konge under stjernene.







Jeg gikk med løver som var omtrent 6 måneder gamle. En tur fjernet jeg flått på brystet til en av løvene. Løvepasseren kunne ikke gjøre det, så da fikk jeg oppgaven.








Jeg red på hester der vi kom så nære sjiraff, sebra, gnu og impala at vi nesten stakk fjeset vårt opp i deres.




Jeg gikk med og red på elefanter.











Jeg forberedte mat til løvene og gikk rundt i innhengningene og plukket opp løvebæsj. For en lukt det var.






Jeg mistet flyet mitt til Brasil fordi sjåføren min aldri dukket opp, og måtte lete etter internett i tre timer for og ordne alt igjen. Men jeg fikk bo i det gedigne huset til en eldre mann. Her fikk jeg også spise et riktig så tradisjonelt måltid. Den eldre mannen ble så glad i meg at han ikke ville jeg skulle dra.

VikingVida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar